1. Päivä

Kello 8 aamulla bussi odotti meitä koulun pihassa. Viihdoinkin se päivä oli tullut! - METSÄKARTANO! Wuhuhu! Bussi oli täynnä ja siellä oli kiljuva teini: Tiia. ja väsyneitä aikuisia: Rosa, Maija, Saija, Joona ja Joonas ja Supermies Sakke. Matkalla pysähdyimme Suonenjoen Koskelossa. Sitten parin tunnin päästä pääsimme vihdoin perille sinne keskelle korpea. Vastassa oli Hannu ja hänen "hyvät" vitsit..:D Kävimme syömässä ja sen jälkeen majoituimme tuttuun Metsäpirttiin. Meillä oli myös ohjelmaa...Bobin pudotus ja verkostokartta..Bob oli kananmuna joka ei saanut mennä rikki, piti rakentaa vempele paperista,pilleistä,teipistä ja kuminauhoista. Meidät jaettiin kahteen ryhmään. Eka ryhmä onnistui pelastamaan Bobin ja toinen ryhmä.......sanotaan ettei Bobille ei käynyt niin hyvin! Verkostokartta oli taas sellanen oma nappijuttu..perheestä, suvusta, tutuista ym.. Paperi jaettiin viiteen osaan, jokaiselle ryhmälle yksi osa. Napit jotka liimatiin paperille edusti ihmisiä meidän elämästä, ja sen lähemmäksi nappi oli keski pistettä sen tärkeampi se ihminen on sulle .Illan vietimme ulkona, salilla tai pirtissä..
V*tun hyvää ruokaa! :D

2. päivä

Tänään aamulla heräilimme ja kävimme aamupalalla. Sitten alkoi ohjelmat.. Aamusta oli kipsikäden tekoa ja iltapäivällä altain skies hiihtoa ja korujen tekoa vuolukivestä tai luusta. Altain skies sukset ovat melkein kuin lumikengät muttei ihan. Niissä on sellainen karvapohja. Niillä voi hiihtää,laskea ja kävellä. Oli hauskaa vaikka välillä jotkut saattoivat kaatuilla. Maija hiihti elämänsä ekaa kertaa. muut olivat hiihtäneet jo aikaisemmin muttei tämmöisillä suksilla. Otimme kuvia/videoitakin matkan varrelta. Laskimme myös iso mäkeä. Se oli hurjaa! Illan vietimme mukavasti pirtissä tai ulkoillen. Piti tietty käydä saunomassakin. No, huomiseen! :D

3. Päivä

Tämäkin kaunis päivä alkoi runsaan aamupalatarjonnan merkeissä. Aamupäivällä huovutimme lampaanvillasta kaikenlaista mukavaa härpäkettä, kuten etanan (Joonan toimesta) ja taulun (Saija teki). Lounaan jälkeen ohjelmaan mahtui curlingmatsi - aikas tiukkaa taistoa ja taktikointia, huh huh - sekä pilkkimistä. Ahti ei harmi kyllä suonut antejaan kenellekään, mutta meillä oli hieno tilaisuus nauttia kevättalven auringosta ja kiireettömästä meiningistä. Eipä täällä Metsäkartanolla ole tosin muutenkaan tarvinnut juosta kieli vyön alla :) Parhaillaan tuvan takassa loimuaa tuli ja porukka on keskittynyt paistamaan makkaraa. Saunomaankin toki pääsimme, oikein rantasaunaan. Myös avantopulahdukseen avautui mahdollisuus.

4.Päivä

Tänään on viimeinen päivä Metsäkartanolla. On ollut hauskaa :) Tämän aamun aloitimme seinäkiipeilyllä. Kaikki tekivät omia ennätyksiään. Joona ja Joonas pääsivät melkein negatiivisen seinän läpi, Tiia pääsi jo 6½ metriin kun viimeksi 3m ja muut pääsivät samoihin metreihin kuin ennenkin. Kiipeilyn jälkeen tuli aika siivota pirtti ja pakata omat tavarat. Välillä kävimme syömässä lounaan, oli makoisaa makaroonilaatikkoa, nam! Ruokalevon jälkeen ohjaajamme Hannu ja Sari tulivat pirttiin...ja yllätyyyys!! Rosa, Joonas, Tiia, Saija ja Joona vetivät pienimuotoisen keikan. Joona soitti kitaraa, Saija soitti tsembeä ja muut lauloivat. Biiseinä oli Tehosekoittimen Maailma on sun ja heti perään ponkaistiin Egotripin Matkustaja. Tämän hienon keikan jälkeen veimme tavaramme päärakennukseen ja siellä aloimme Hannun johdosta leipomaan karjalanpiirakoita. Tuli hyviä! Sitten Sari piti meille vielä jonkun kollaasi jutun missä piti lehtikuvien avulla tehdä jostain omasta ja tietystä ikäkaudesta kuvakollaasi. Kollaasin jälkeen söimme päivällisen ja sitten oli aika hyvästellä Hannu ja Sari ja lähteä kohti Suolahtea. Täytyy sanoa että iso kiitos Hannulle että jaksoi meitä tämän viikon. Nähdään ehkä joskus tulevaisuudessa-sitä emme vielä tiedä. Matkan varrella pidimme tunnin tauon Kuopion Ikeassa. Joskus 9 aikoihin illalla olimme jo takaisin täällä opistolla. :D